23/5/2024
El Servei Públic de Consum d'Abrera ofereix consells a la ciutadania per evitar estafes telefòniques i digitals mitjançant missatges de whatsapp, SMS, o correus electrònics
Aquest mes, l'espai mensual de Consum que emet Ràdio Abrera, en col·laboració amb el Servei Públic de Consum, ha abordat la prevenció d'estafes telefòniques o digitals, mitjançant missatges de whatsapp, SMS, o correus electrònics. El tècnic del servei de Consum, Oriol Santamaria, ha ofert diversos consells a la ciutadania per prevenir aquests tipus d'enganys i fraus. Així, el tècnic del servei de Consum, Oriol Santamaria, ha explicat als micròfons de Ràdio Abrera que les estafes telefòniques o a través de missatges són gairebé una plaga, ja que la ciutadania rep sovint trucades telefòniques de números sospitosos.
Quines són les estafes més habituals?
“Phishing"
Missatges per whatsapp, SMS, correu electrònic o trucades electròniques en les quals la persona que ens truca es fa passar per una empresa, o una administració pública. Inclouen un enllaç que al moment de clicar-lo ens porta a un lloc web fals on ens demanarà usuari o contrasenya a alguna plataforma, que en realitat no és aquella plataforma. En les trucades telefòniques, l'engany consisteix a oferir una teòrica oferta molt temptadora (d'una companyia de gas o llum) i ens demanen dades personals per activar l’oferta. En el cas de simular una trucada des d'una administració pública, es reclama el pagament de taxes.
Trucades perdudes o gravacions de veu
La trucada perduda és una trucada que al primer o segon to es talla, fet que fa que moltes persones tornin la trucada sense ser conscients que darrere el número de telèfon al qual estem trucant hi ha un servei de tarifació addicional que suposa un sobrecost en aquella trucada. I la gravació de veu és una trucada on ens fan preguntes concretes que per exemple persegueixen un “Sí” com a resposta nostra, que juntament amb algunes dades personals, serveixen per fer gravacions amb la nostra veu, que simulen que estem contractant un servei amb una comercialitzadora o una companyia telefònica.
Consells per evitar estafes
Una empresa de qui ja som clients no ens ha de sol·licitar mai cap dada nostra. Per evitar estafes, des del Servei Públic de Consum d'Abrera s'ofereix els següents consells:
Espai mensual del Servei Públic de Consum a Ràdio Abrera
Ràdio Abrera, emissora municipal, emet el primer dimecres de cada mes, a les 14.03 h, una entrevista amb el Servei Públic de Consum, en la qual s'aborden diferents temes relacionats amb el consum.
El Servei Públic de Consum d’Abrera és un servei totalment gratuït, inclòs dins la Xarxa Local de Consum, que funciona de manera presencial, amb cita prèvia, tots els dimecres en horari d’11.00 h a 13.00 h i de 16.30 h a 18.30 h. Per utilitzar-lo, només heu de trucar-nos al T. 93 770 01 02 o enviar un correu electrònic a promocioeconomica@abrera.cat
El servei també s'ofereix per telèfon i telemàticament.
El SPC d’Abrera és un servei totalment gratuït que funciona de manera presencial, amb cita prèvia, tots els dimecres en horari d’11.00 h a 13.00 h i de 16.30 h a 18.30 h. Per utilitzar-lo, només heu trucar-nos al T. 93 770 01 02 o enviar un correu electrònic a promocioeconomica@abrera.cat.
També s'ofereix el servei per telèfon i telemàticament.
Per concertar cita podeu adreçar-vos directament al Departament de Promoció Econòmica en el nostre horari d’atenció a la ciutadania, de dilluns a divendres de 9 h a 14 h i dimecres 16.30 h a 19 h, a través dels següents canals:
Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!