3/4/2025
L'Ajuntament d'Abrera incorpora el PCOM (Protecció Civil Operativa Municipal) en l’operativa de gestió de les emergències al municipi
La sala de plens de l'Ajuntament d'Abrera ha acollit, aquest dimarts 1 d'abril, una formació en PCOM (Protecció Civil Operativa Municipal), una aplicació informàtica de la Diputació de Barcelona (DIBA), en suport web i adaptada a dispositius mòbils, que facilita la coordinació en situació d’emergència. Personal municipal polític i tècnic, com el nostre alcalde, Jesús Naharro, han assistit a la formació.
L'aplicació PCOM permet una actualització dels plans de protecció civil municipal i també serveix per a la implantació dels plans i la realització dels simulacres per part del comitè d'emergències municipal. L’objectiu del PCOM és convertir el DUPROCIM (Document únic de protecció civil municipal) en una eina realment operativa.
El PCOM permet, entre d’altres, registrar avisos d’emergència, activar i desactivar el Pla d’Actuació Municipal per al risc que correspongui, realitzar la notificació de l’activació i desactivació del pla d’actuació municipal al CECAT (Centre de Coordinació Operativa de Catalunya) via correu electrònic, mantenir la comunicació entre els diferents actuants del comitè d’emergències municipal, fer avisos a col·lectius vulnerables via SMS i mantenir actualitzat l’organigrama de l’emergència i contactes.
Alfred Delgado, regidor de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil
"El PCOM suposa un canvi de paradigma en la gestió de les emergències, incorporant les noves tecnologies per tal de millorar els mecanismes de prevenció, comunicació, gestió, resposta, manteniment i actualització de les dades".
Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!