1/4/2020
Els serveis essencials que s'ofereixen des de l’Ajuntament d'Abrera s’han intensificat amb la declaració de l’Estat d’Alarma originat pel coronavirus SARS-COV-2 i amb l’obligatorietat del confinament de la ciutadania, sobretot, donant prioritat a totes aquelles persones que necessiten suport per cobrir les necessitats més bàsiques. La principal voluntat és fer que s’apliquin totes les mesures possibles i necessàries per tal que tots els nostres veïns i veïnes puguin restar a les seves llars sense que els manqui l’imprescindible.
Des de l'Ajuntament d'Abrera s'ha dissenyat i organitzat els Serveis a les Persones perquè puguin oferir a tots els col·lectius d’Abrera tots els recursos, eines i activitats que facin més fàcil aquesta situació tan excepcional i extraordinària per tothom.
FACILITATS EN L’ATENCIÓ NO-PRESENCIAL
Es tracta que la ciutadania es pugui adreçar als SERVEIS SOCIALS BÀSICS per fer arribar qualsevol consulta de l’àmbit social i d’atenció personal, través del T. 93 770 29 11 a partir de les 8 fins les 20 hores, de dilluns a divendres. O bé, a través del mail s.socials.abrera@abrera.cat.
BANC D’ALIMENTS I SUPORT A L’ALIMENTACIÓ BÀSICA ADAPTADA
Hem unificat la recollida dels lots d’aliments per a famílies vulnerables en el Banc d’aliments del carrer Sant Jaume, 23, amb el suport de Creu Roja.
Hem acordat un sistema de recollida d’aliments frescos als comerços d’Abrera, per tal que les famílies no necessitin acudir als serveis socials personalment. Avançant l’entrega que corresponia a l’abril a la primera setmana de confinament.
Comptem amb voluntaris i voluntàries del municipi que poden apropar la compra bàsica i productes de farmàcia a casa de les persones sense família o que la família viu lluny.
TARGETA MONEDER PELS INFANTS AMB BECA DE MENJADOR
Són 113 menors i 56 famílies les que han gaudit de la targeta moneder per un valor de 40 euros (corresponent a 10 dies de menjador escolar), per compensar el tancament dels serveis de menjador dels centres escolars. Les targetes són recarregables preveient la possibilitat que el període de tancament dels centres escolars s’allargui.
Qualsevol dubte o aclariment sobre l’ús de les targetes es pot fer consultant aquest document fent clic aquí.
MÉS FACILITATS PER TRAMITAR ELS AJUTS DESTINATS A COBRIR DESPESES BÀSIQUES
Hem adaptat els tràmits i gestions internes per a poder donar resposta sense necessitat d’acudir presencialment a l’equipament dels serveis socials, en cas que hi hagi dificultats econòmiques per sostenir pagaments com el lloguer, l’alimentació, farmàcia, etc
Els serveis socials estan per donar suport a aquells qui més ho necessiten i continuem atorgant ajuts puntuals o periòdics d’emergència per a situacions de precarietat econòmica, ja sigui generada per l’estat d’emergència sanitària o no.
ATENCIÓ I SEGUIMENT PERSONAL I FAMILIAR VIA TELEFÒNICA
Les educadores i les treballadores socials realitzen trucades diàriament a les persones i les famílies vulnerables per donar informació, orientació i estratègies que poden ajudar a facilitar l’estada al domicili.
REFORÇ I AMPLIACIÓ DEL SERVEI DE TELEASSISTÈNCIA
El Servei de teleassistència que oferim en conveni amb la Diputació de Barcelona ha intensificat les trucades a les persones grans i/o amb dependència que gaudeixen d’aquest servei.
Són 430 persones (487 aparells) les que reben l’atenció telefònica per fer acompanyament, donar informació i assessorament, atendre incidències i situacions d’emergència.
En relació al coronavirus, es realitzen trucades específiques per reforçar la informació sobre mesures preventives i també, per informar, si és el cas, de noves accions adoptades per les autoritats (confinament, tancament d’establiments, etc.).
En cas de persones afectades que no estiguin hospitalitzades perquè la seva situació no ho requereix, des d’aquest servei es fan trucades de seguiment per controlar la seva evolució i de recordatori de la medicació. En cas que es detecti un empitjorament del seu estat es contactarà amb els serveis sanitaris.
REFORÇ I AMPLIACIÓ DEL SERVEI D’ATENCIÓ DOMICILIÀRIA
Hem reforçat el Servei d’Atenció Domiciliària municipal, conveniat amb el Consell Comarcal del Baix Llobregat, per tal d’oferir ajut directament al domicili de les persones que no tenen xarxa de suport.
ABRERA SOLIDÀRIA I FOMENT DEL VOLUNTARIAT
Posem a disposició de la ciutadania el telèfon de l’ABRERA SOLIDÀRIA al T. 667 604 309, de 8 a 20 hores, ja sigui trucant o enviant whatsapp; o a través de l’e-mail abrerasolidaria@abrera.cat
La nostra missió és vetllar per les persones soles i vulnerables, i Abrera ha demostrat tenir una gran capacitat de resposta davant les dificultats. A través d’aquest telèfon es centralitzen, tant les voluntats col·laboratives, com les necessitats d’ajuts dels veïns i veïnes del municipi.
És una responsabilitat de totes i tots contribuir a què cap persona d’Abrera es quedi sense ser atesa!
Tenim un registre de persones que s’ofereixen per fer encàrrecs puntuals, fer compres de productes bàsics, anar a la farmàcia, o fer acompanyaments.
ALLOTJAMENT I SUBMINISTRAMENTS ENERGÈTICS BÀSICS
A través del Programa de Pobresa Energètica continuem donant assessorament a les persones i famílies que tenen risc per accedir i/o mantenir l’accés als subministraments energètics.
Les companyies subministradores han adoptat el compromís d’evitar els talls de subministraments mentre duri l’estat d’alarma.
L’Agència d’Habitatge de Catalunya impulsa una moratòria en el cobrament de lloguers socials d’habitatges i locals de titularitat autonòmica.
Fem especial atenció als recursos d’allotjament alternatiu en casos de violència de gènere, desemparament de menors o persones dependents, posant a disposició recursos i serveis comarcals amb l’objectiu d’oferir sortides quan hi ha dificultats en la convivència i en garantir les cures i atencions mínimes als menors i/o als dependents.
El Departament de Justícia de la Generalitat atura els processos de desnonament.
En cas de tenir algun tràmit administratiu en procés, és important tenir en compte que els terminis administratius queden sense efectes.
SUPORT PSICOLÒGIC I ACOMPANYAMENT DAVANT DE SITUACIONS CRÍTIQUES
Posem a disposició de la ciutadania un servei de suport psicològic i d’acompanyament davant de situacions crítiques i complexes.
Les conseqüències de l’Estat d’Alarma provocats per la situació d’emergència sanitària tenen una abast comunitari i també, individual. La nostra voluntat és oferir serveis que ajudin a nivell individual als veïns i veïnes d’Abrera a afrontar la incertesa i una situació excepcional per tothom.
Els Serveis Socials Bàsics han intensificat les coordinacions i el treball en xarxa amb tots els recursos i serveis del nostre territori que contribuiran a reconduir situacions difícils i que s’hauran de reconduir a causa dels efectes de l’emergència sanitària.
TELÈFONS CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA
Si pateixes o coneixes una situació de violència masclista et pots adreçar als recursos següents:
Us informem de tota l'actualitat sobre el coronavirus. Seguiu-nos!
També directament al teu mòbil o tauleta a les aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.