23/5/2022
Arrenca la campanya forestal 2022 a Abrera amb el manteniment de les franges perimetrals de seguretat contra incendis forestals i zones verdes del municipi
Des de l'Ajuntament d'Abrera s'ha iniciat l'estassada i manteniment de les franges perimetrals contra incendis forestals del nostre municipi, així com els treballs de manteniment de zones verdes dels barris d'Abrera. L'objectiu d'aquests treballs és millorar la seguretat de les persones, habitatges i infraestructures, i disminuir el risc de propagació d’un incendi als barris i al nucli urbà del nostre municipi.Per ajudar a protegir el gran patrimoni natural del nostre municipi, cada any, des de Protecció civil de l’Ajuntament d’Abrera realitzem tasques d’estassada i manteniment de les franges perimetrals contra incendis forestals en els barris del nostre municipi, així com els treballs de manteniment de zones verdes.
El departament de Protecció Civil d'Abrera treballa conjuntament amb els agents rurals, ADF i voluntaris, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona i la Generalitat, per vigilar, controlar i minimitzar el risc forestal, garantint que les actuacions preventives en els barris i el nucli urbà del nostre municipi compleixin la legislació vigent relativa a les mesures de prevenció d’incendis forestals.
L'objectiu d'aquests treballs és millorar la seguretat de les persones, habitatges i infraestructures, i disminuir el risc de propagació d’un incendi als barris i al nucli urbà del municipi.
Es tracta de fer treballs d’aclarida perimetrals, a una distància mínima de 25 m d’amplada. El manteniment a realitzar té com a objectiu aclarir els arbres i els matolls, i es divideix en dues accions principals: aclarida de l’arbrat i podar, deixant que la fracció cabuda coberta, no superi el 35% de la superfície com a màxim i podant-lo fins a un terç de la seva alçada fins a un màxim de 5 metres. I de l'altra, aclarir els matolls, prioritzant les espècies de poca inflamabilitat. La realització d'aquests treballs de manteniment de les franges perimetrals i zones verdes pel 2022, segueix el següent calendari sempre que les condicions climatològiques ho permetin:
Millora de la seguretat! Consulteu els objectius i les mesures d'autoprotecció en cas d'incendi forestal
L’objectiu general és dur a terme les actuacions necessàries a les franges perimetrals de baixa combustibilitat dels barris per a millorar la seguretat de les persones, habitatges i infraestructures, i disminuir el risc de propagació d’un incendi. Els objectius específics són:
A continuació us detallem les mesures d’autoprotecció en incendis forestals per a edificacions, urbanitzacions i nuclis de població:
Podeu consultar totes les mesures d'autoprotecció en incendis forestals per a edificacions, urbanitzacions i nuclis de població al final d'aquesta pàgina o fent clic aquí.
Totes les persones propietàries de parcel·les tenen l'obligació de mantenir el seu terreny lliure de vegetació baixa i arbustiva, la mass forestal aclarida i neta de vegetació seca o morta durant l'època de màxim risc d'incendi. A més, continua vigent la prohibició de fer foc al bosc.
Es recorda a tots els propietaris i propietàries de parcel·les que han de complir amb l’obligació de mantenir el seu terreny lliure de vegetació baixa i arbustiva, amb la massa forestal aclarida, i neta de vegetació seca i morta durant l’època de màxim risc d’incendi, així com de qualsevol classe de residus vegetal o d’una altra mena que pugui afavorir la propagació del foc.
Recordem que des del 15 de març fins al 15 d’octubre està prohibit fer foc en zones forestals i el seu entorn, ja que estem en temporada alta de risc d’incendis forestals. La prohibició inclou tant finques forestals que estiguin poblades d’espècies arbòries com les que no, així com en una franja de 500 metres al seu voltant.
Més informació a la pàgina de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil
Correu electrònic: lazooj@abrera.cat
Telèfon: 93 770 03 25
Escolteu L'Entrevista del Dia de Ràdio Abrera d'aquest dilluns 23 de maig amb la regidora de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil, Guadalupe Marcos, fent clic aquí o a l'enllaç que trobareu a la part inferior d'aquesta pàgina.
Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!