Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
Escut Ajuntament d'Abrera
  • xec nadó

INFÀNCIA

25/4/2025

Ja es pot sol·licitar a l'Ajuntament d'Abrera el xec nadó, l'ajut per famílies amb fills i filles nascuts/des i adoptats/des de l'1 de gener de 2024 fins al 30 de novembre de 2025


Atenció famílies! Amb l’objectiu de reforçar la família com estructura bàsica de les relacions afectives interpersonals i com a factor de cohesió social, des de l'Ajuntament d'Abrera es dona suport a les unitats familiars del municipi per vuitè any consecutiu amb un ajut únic i puntual de 300 euros per compensar les despeses que comporta el naixement o adopció d’un fill o filla.

L’objectiu és atorgar un ajut econòmic de caràcter universal a les famílies d’Abrera i cooperar en les despeses extraordinàries derivades del naixement o adopció d’un/a fill/a en el període comprès des de l’1 de gener de 2024 al 30 de novembre de 2025 (ambdós inclosos), exceptuant aquells casos que ja hagin gaudit d’aquest ajut al 2024.

Les sol·licituds es podran presentar des d'aquest dijous 24 d'abril fins al dimecres 10 de desembre de 2025 inclós. En cas de necessitat, es pot demanar cita prèvia a la OAC al T. 93 770 03 25 o a informacio@abrera.cat. Podeu descarregar el document de sol·licitud als enllaços que trobareu a la part inferior d'aquesta pàgina. Per poder accedir a l’ajut és necessari trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament d’Abrera i s’han de complir amb els requisits estipulats a l’article 13 de la Llei 38/2003 de subvencions.

 

Des de l'Ajuntament d'Abrera es dona suport a les unitats familiars del municipi per vuitè any consecutiu amb un ajut únic i puntual de 300 euros per compensar les despeses que comporta el naixement o adopció d’un fill o filla, des de l’1 de gener de 2024 al 30 de novembre de 2025exceptuant aquells casos que ja hagin gaudit d’aquest ajut al 2024.

Un dels dos progenitors o adoptants ha d’estar empadronat/da a Abrera i almenys la mare, el pare o tutors/es ha de tenir una antiguitat mínima d’un any d'empadronament previ al naixement o adopció. Així mateix, el nen o nena ha d’estar empadronat a Abrera.

En cas de separació dels progenitors, el/la sol·licitant haurà d’acreditar que té assignada la guàrdia i custòdia del fill/a objecte de l’ajut.

L'Ajuntament d'Abrera podrà comprovar en qualsevol moment la veracitat de les dades declarades. En cas d'incompliment per part dels perceptors/es de qualsevol de les obligacions previstes en aquestes bases, l'Ajuntament procedirà, previ tràmit d'audiència, a l'anul·lació o revocació total o parcial de l’ajut, amb l'obligació inherent de les persones beneficiàries de retornar les quantitats percebudes.

 La regidora d'Infància, Arantxa Galofré, ha destacat que "amb el Xec Nadó acompanyem les nostres Famílies en aquest primer moment d'arribada a la Vida d'un nadó o amb l'arribada en el si de la família d'una adopció. Apostem per aquest acompanyament en el marc de totes les activitats que impulsem des de la Regidoria d'Infància. Exemples són la commemoració del Dia de la Nena, el projecte "Maternem a Abrera!, la commemoració del dia de la Família, el Casal d'Estiu municipal i la celebració de la Setmana de la Lactància Materna. Seguirem treballant per acompanyar les nostres famílies i seguir impulsant activitats de proximitat i projectes que fomentin el temps de qualitat en família.

 

Xec nadó

 

Com podem tramitar l’ajut?

  • De manera telemàtica a través de la seu electrònica, fent clic aquí (opció recomanada). Des de l'Ajuntament seguim impulsant l'atenció telefònica i l'assessorament en la tramitació electrònica. Per facilitar la tramitació electrònica a la ciutadania, hem confeccionat un manual amb tota la informació. Consulteu el manual fent clic aquí.
  • Mitjançant cita prèvia a través del registre general d’entrades de l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) de l’Ajuntament d’Abrera (plaça de la Constitució, 1) de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores (dimarts i dimecres de 16.30 h a 19.00 h).  Les sol·licituds i la documentació requerida s'hauran de presentar mitjançant model d'instància normalitzat. Trobareu la sol·licitud per demanar l'ajut fent clic aquí (català) i fent clic aquí (castellà).
  • Per demanar cita prèvia podeu trucar al T. 93 770 03 25 en el nostre horari habitual, de dilluns a divendres de 9 h a 14 h, i els dimarts i dimecres també de 16.30 h a 19 h, o enviar-nos un correu electrònic a l'adreça informacio@abrera.cat. L'atenció per cita prèvia a l'OAC serà els matins, de 9 h a 14 h.

 

Les sol·licituds es podran presentar des d'aquest dijous 24 d'abril fins al dimecres 10 de desembre de 2025 inclós. En cas de necessitat, es pot demanar cita prèvia a la OAC al T. 93 770 03 25 o a informacio@abrera.cat.

Les sol·licituds es podran presentar fins al dimecres 10 de desembre de 2025 inclós. Per sol·licitar la subvenció caldrà presentar, a més, la documentació següent:

  • Fotocòpia del DNI/NIE de la persona sol·licitant
  • Declaració responsable de no estar incurs/a en cap de les prohibicions per a ser beneficiari/a de subvencions previstes a la normativa d’aplicació en matèria de subvencions
  • Còpia del llibre de família o còpia de la resolució judicial de constitució de l’adopció
  • En cas de separació, document acreditatiu de tenir la guarda i custòdia del menor

La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació plena de les bases reguladores de la subvenció que podeu consultar fent clic aquí, i a l'enllaç que trobareu a la part inferior d'aquesta pàgina. L'Ajuntament comprovarà d'ofici l'empadronament i la situació d'estar al corrent de les obligacions tributàries municipals. A aquests efectes, s'unirà als expedients individuals prova fefaent d'aquests extrems.
Recordem que l’ajut va destinat a les famílies amb fills i filles nascuts/des i adoptats/des de l'1 de gener de 2024 i fins al 30 de novembre de 2025, (ambdós inclosos), exceptuant aquells casos que ja hagin gaudit d’aquest ajut al 2024.

 Per a més informació contacteu amb el Servei d’Acció Social de l’Ajuntament, de dilluns a divendres de 9 a 14 hores del matí, i dimarts i dimecres de 16.30 h a 19 de la tarda, a través dels següents canals:

  • Presencialment al carrer Major, 3
  •  93 770 29 11 
  • Enviant un correu electrònic a infancia@abrera.cat

 

Línia estratègica "Abrera Igualitària"

Aquesta acció de l'Ajuntament d'Abrera respon a la línia estratègica "Abrera Igualitària" del Pla Estratègic Municipal (PEM) per aquest mandat 2023-2027, que respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), número 10. Reducció de les desigualtats, amb l'objetiu de reforçar les famílies com a element clau de la convivència, l'educació i l'equitat.

Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’Agenda global 2030. A través de l'espai web pem.abrera.cat, la ciutadania pot explorar el PEM i consultar-ne l'estat d'execució i els resultats.

 

Abrera - ODS i Agenda 2030

Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!

  • Web abrera.cat
  • Instagram @abrerainfo i X @abrerainforma
  • Youtube Ajuntament d'Abrera
  • Ràdio Abrera (107.9 fm i radioabrera.cat)
  • Aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.

 

FALDÓ NOTÍCIES 2023


INFORMA'T

ACTUALITAT > Notícies
AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34
carregant...
Radio Abrera 107.9FM
0:00
0:00