28/6/2018
Els Ajuntaments d’Abrera, Esparreguera, Olesa de Montserrat, Collbató, El Bruc i Castellolí han decidit fer front comú per dissenyar accions conjuntes i manifestar la necessitat de millorar i consensuar el traçat que el Ministeri de Foment planteja per al projecte d’ampliació de l’autovia A-2. Els sis municipis reclamen que el traçat es dissenyi conjuntament amb la Generalitat i els Ajuntaments.
Els sis Consistoris lamenten la “manca de diàleg i de recerca de consens” per part del Ministeri de Foment envers els municipis afectats, i reclamem que el traçat es dissenyi conjuntament amb Generalitat i Ajuntaments, “que són els que veritablement coneixen el territori i els seus problemes reals”.
El Ministeri de Foment va presentar als Ajuntaments fa uns dies el seu projecte d’ampliació de l’autovia A-2, que el govern central vol convertir en una autopista de fins a 10 carrils en un tram de 35 quilòmetres -que va d’Igualada a Martorell-. El projecte contempla que en alguns punts passarà de tenir dos carrils per sentit a tenir-ne tres i dos més per les entrades i sortides de l’autovia. Des del ministeri esperen poder començar les obres el 2020 i que estiguin enllestides el 2023.
Participació necessària
Si bé els Ajuntaments entenen que és necessari millorar alguns trams de l’autovia A-2, per la seva perillositat i manca de seguretat, també que és important que aquest projecte compti amb la participació directa dels municipis afectats per l’obra.
Comissions mixtes de treball
L’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, ha manifestat que “els treballs que es realitzin en el nostre territori han d’estar consensuats amb els municipis. Qui millor que nosaltres, que coneixem la realitat de les àrees empresarials i els barris propers a aquestes infraestructures que, per cert, no potencien el transport públic, una demanda històrica d’Abrera tant per la sostenibilitat com pel respecte al medi ambient. Per nosaltres és una demanda important que no s’ha recollit al projecte del Ministeri de Foment".
"Des d’Abrera nosaltres diem que hem de treballar de forma conjunta l’Estat, la Generalitat i els Ajuntaments en comissions mixtes per consensuar les solucions tècniques més adequades per millorar la mobilitat dels nostres veïns i veïnes”, ha assenyalat Jesús Naharro.
Els alcaldes i alcaldesses d’Abrera, Esparreguera, Olesa de Montserrat, Collbató, El Bruc i Castellolí demanen que s’atenguin les peticions i suggeriments dels municipis prèvia a l’exposició pública del projecte, ja que els Ajuntaments afectats volem fer aportacions “des de la col·laboració, i no des de les al·legacions”.
Manca de sensibilitat ambiental
Els sis municipis no entenen que el Ministeri de Foment no hagi ofert “i ni tan sols acceptat” aquesta col·laboració que s’ha proposat des dels Ajuntaments. Els sis alcaldes i alcaldesses també lamenten la “manca de sensibilitat ambiental” del traçat planificat o el fet que el projecte no tingui en compte la connectivitat entre municipis.
Per tot plegat els sis Ajuntaments reclamen una nova diagnosi del traçat proposat per a l’ampliació de l’autovia A-2 entre Martorell i Igualada “pensant en el País però també tenint en compte el territori i els municipis”.
La intenció dels sis Ajuntaments és la d’aprovar en els plens municipals una moció que reculli totes aquestes reclamacions.