20/3/2020
En aquests dies d’emergència sanitària ocasionada pel coronavirus SARS-COV-2 els pacients es poden trobar davant la situació de quedar-se sense medicació i/o també que les receptes estiguin properes a la seva caducitat. En una situació de normalitat s'haurien de dirigir al CAP a renovar-la però durant les properes setmanes ens trobem en estat de confinament. Per evitar sortir de casa des del departament de Salut de la Generalitat CatSalut s’ha creat un circuit alternatiu per aconseguir el pla de medicació i les persones que ho necessitin poden adreçar-se directament al farmacèutic o farmacèutica que podrà consultar el pla a través de la TSI si no disposen del paper i valorar si poden donar la medicació encara que a la recepta se li hagi caducat la seva vigència.
En cas de tenir una medicació d’especial control pel metge, el farmacèutic indicarà en cada cas si s'ha de trucar al CAP o si es pot realitzar la gestió per e-Consulta, així que no cal que hi aneu personalment. Només en aquells casos que el metge consideri que és necessària una visita, us podreu desplaçar al centre de salut. En cas que no estigui disponible l’últim pla de medicació, també des del CatSalut s’ha habilitat un sistema perquè el farmacèutic pugui accedir a aquesta última versió disponible del pla.
La Meva Salut i eConsulta
Recordem que a causa de l’emergència sanitària provocada pel coronavirus, la Direcció d'Atenció Primària Costa Ponent de l'Institut Català de la Salut recomana a la ciutadania que contacti de manera telemàtica amb els aplicatius La Meva Salut (LMS) i l’eConsulta. Així, es podrà evitar el col·lapse telefònic i s'atendran les consultes.
El 061 Salut Respon és el telèfon per atendre consultes específiques sobre el coronavirus. També s'ha habilitat l'App 061CatSalut Respon, una aplicació mòbil pública i gratuïta, adreçada tant a ciutadans com a professionals de la salut.
Modificació d'horaris del CAP d'Abrera
En el cas d’Abrera recordem que l’assistència sanitària està centralitzada al Centre d’Atenció Primària del nucli urbà, ja que els consultoris dels barris de Can Vilalba i Santa Maria de Vilalba estan tancats com a mesura de prevenció i contenció del coronavirus. Només s’atenen urgències, injectables i revisions d'infants amb vacunacions programades. La programació de visites està ajornada i es funciona amb el sistema de cites al dia, i les receptes es poden renovar telefònicament.
L’horari d’atenció als i les veïns i veïnes del municipi serà de dilluns a divendres de 8 a 20 h; dissabtes, diumenges i festius us haureu d’adreçar al CAP d’Esparraguera (8 a 20h). Fóra d'aquest horari: truqueu al 061 CatSalut Respon o adreceu-vos al CUAP la Solana de Sant Andreu de la Barca o a l'Hospital Sant Joan de Déu de Martorell (de 20 a 8 hores).
Per qualsevol dubte podeu trucar al telèfon del CAP del centre urbà, al 93 770 25 61.
Us informem de tota l'actualitat. Seguiu-nos!
També directament al teu mòbil o tauleta a les aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.