27/3/2020
Des de l'Ajuntament d'Abrera, mitjançant un ban d'Alcaldia, s'informa que del 15 de març al 15 d'octubre restarà prohibit fer foc en terrenys forestals. per prevenir incendis al terme municipal d'Abrera. Ateses les circunstàncies especials a causa del coronavirus, la sol·licitud d'autorització per part de persones que es dediquen a activitats agràries, s'ha de fer de forma telemàtica a través del Departament d'Agricultura de la Generalitat.
Aquesta prohibició, recollida en el Decret 64/1995 del Departament d´Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat, té com a objectiu establir una sèrie de mesures per prevenir els incendis forestals. La norma regula que en els terrenys forestals, estiguin o no poblats d´espècies arbòries, i en la franja de 500 metres que els envolta no es pot encendre foc sigui quina sigui la finalitat.
Especialment, no es poden cremar restes de poda i d´aprofitaments forestals, agrícoles o de jardineria, ni marges pròxims a zones forestals, sense una autorització expressa del Departament d´Agricultura. Tampoc no es poden fer focs d´esbarjo ni d´altres relacionats amb l´apicultura. Dins de les àrees recreatives i d´acampada i en parcel•les de les urbanitzacions, es podrà fer foc quan s´utilitzin barbacoes d´obra amb mata guspires.
També queda prohibit llençar objectes encesos; abocar escombraries i restes vegetals i industrials de qualsevol mena que puguin ser la causa de l´inici d´un foc; llançar coets, focs d´artifici o d´altres artefactes que continguin foc, i utilitzar bufadors o similars en obres realitzades en vies de comunicació que travessin terrenys forestals.
Mesures excepcionals per demanar autoritzacions
Seguiu els canals de comunicació municipals. Us informem amb actualització constant de les diferents accions que s'estan prenent per prervenció del coronavirus SARS-CoV-2:
També directament al teu mòbil o tauleta a les aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.