17/4/2025
Fins al dimecres 15 d'octubre està prohibit fer foc sense autorització als terrenys forestals com a mesura per evitar incendis forestals i, per tant, no es poden utilitzat les barbacoes del pícnic de Sant Ermengol
Des de l'Ajuntament d'Abrera recordem que, mitjançant un ban d'Alcaldia, s'informa que, fins al dimecres 15 d'octubre de 2025 inclòs, resta prohibit fer foc en terrenys forestals per prevenir incendis al terme municipal d'Abrera. Entre d'altres mesures, no es poden fer servir les barbacoes del pícnic vell situat al carrer del Progrés, al polígon industrial de Sant Ermengol.
Es podran demanar autoritzacions per encendre foc, en el període esmentat, en casos excepcionals com ara per a la realització de focs per a tasques agrícoles o forestals. Preneu nota!
Aquesta prohibició, recollida en el marc de la Llei 6/1998, de 30 de març, forestal de Catalunya i del decret 64/1995, de 7 de març, del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat, té com a objectiu establir una sèrie de mesures per prevenir els incendis forestals, que es recullen al ban d'Alcaldia de l'Ajuntament d'Abrera.
Fins al dimecres 15 d'octubre inclòs resta prohibit fer foc en terrenys forestals per prevenir incendis al terme municipal d'Abrera.
Entre d'altres mesures, no es poden fer servir les barbacoes del pícnic vell situat al carrer del Progrés, al polígon industrial de Sant Ermengol. Us detallem quines són les restriccions per evitar incendis als nostres boscos!
A continuació es detalla les restriccions per evitar incendis al bosc:
Dins les àrees recreatives i d'acampada i en parcel·les dels barris, només es podrà fer foc quan s'utilitzin barbacoes d'obra amb mataguspires. En aquest sentit, no es poden fer servir les barbacoes del pícnic vell situat al carrer del Progrés, al P.I. de Sant Ermengol.
Sol·licitud d'autoritzacions en casos excepcionals
Comunicació de crema entre el 16 d'octubre i el 14 de març
Fora del període esmentat, és a dir, durant el període comprès entre el 16 d'octubre i el 14 de març, les persones que tinguin previst fer foc en els terrenys forestals de Catalunya definits a l'article 2 de la Llei 6/1988, de 30 de març, i a la franja de 500 metres que els envolta, no necessiten una autorització administrativa, però sí que ho han de comunicar prèviament.
En aquest cas, la persona signant de la comunicació serà la responsable dels danys que pugui ocasionar i declara que coneix la legislació vigent sobre prevenció d'incendis i que es compromet a complir les mesures preventives de l'art. 14 del decret 64/1995, de 7 de març.
Si advertiu l'existència o l'inici d'un incendi forestal, cal que ho comuniqueu al telèfon d'Emergències 112. També podeu contactar amb la nostra Policia Local al T. 93 770 09 81 o a través del correu electrònic policia@abrera.cat
Tota persona que adverteixi l'existència o l'inici d'un incendi forestal, cal que ho comuniqui immediatament al telèfon d'Emergències 112 o a qualsevol agent de l'autoritat que pugui localitzar. Podeu contactar amb la nostra Policia Local:
A Abrera cuidem i respectem el nostre entorn natural!
Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!