7/6/2019
Ja s'ha restablert la normalitat a l'Escola Francesc Platón i Sartí després de l'activació preventiva, per part del Departament de Protecció Civil de la Generaltiat, del Plaseqcaqt, el Plat d'Emergències Químiques de Catalunya per un incident en una empresa del polígon dedicada a la neteja de cisternes amb productes químics. Des de l'Ajuntament d'Abrera s'ha destacat la gran coordinació del centre escolar, que ha estat confinat, amb Protecció Civil d'Abrera, Policia Local i el mateix consistori.
Des del Departament de Protecció Civil de l'Ajuntament d'Abrera s'ha informat que s'ha aixecat el confinament que s'ha dut a terme a l'escola com a mesura preventiva, seguint els protocols establerts per aquests casos, i els i les alumnes han pogut sortir de les aules i marxar cap a casa, o bé cap al menjador escolar.
Els Bombers de la Generalitat han desplaçat tres dotacions a l'empresa, han revisat les instal·lacions i han confirmat que no hi havia fuita. Segons les primeres informacions l’olor detectat al centre correspondria a un producte que s’utilitza en la neteja de les cisternes (acrilat d’etil). A conseqüència de l'incident, dos alumnes i dos adults han estat atesos per picor als ulls amb caràcter lleu.